JBL SPOT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL SPOT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mult1tlent 19-01-2010
Geschreven voor: JBL SPOT

Net mijn setje JBL Spot binnengekregen en meteen aangesloten.
Het geluid is zoals ik verwachtte: erg goed. Dat moest ook wel want ik had de JBL Creature II al en ik kon me niet voorstellen dat het geluid van de Spot minder goed zou zijn.
Ook het uiterlijk is goed. Mede daarom heb ik ze gekocht.
Eén minpuntje: ze zijn uit de doos voorzien van de zwarte covers. Ik wilde ze graag in het wit hebben, maar de cover van één van de satelieten gaat er met geen mogelijkheid af! Uit alle macht geprobeerd, het rastertje van de speaker een beetje gedeukt :(, met een schroevendraaier bijna de zwarte cover gesloopt. Toen maar besloten om de zwarte erop te laten. Jammer.
De duurzaamheid is vast wel goed. De Creature II is een jaar of 5 oud en doet het nog prima, alleen de tiptoetsjes werken niet meer, waardoor ik het volume (dat vrij laag staat) niet meer kan aanpassen.

Jeroen19 27-08-2009
Geschreven voor: JBL SPOT

Ik gebruik deze speakers voor een internetradio. Een prima geluid voor zulke kleine speakers. Mooi vormgegeven, en de subwoofer is niet al te groot en kun je makkelijk onopvallend kwijt.
Draai je bas bij op de subwoofer, dan gaat de bas wel onnatuurlijk klinken. Gewoon laten staan dus.
In de winkel heb ik deze set vergeleken met de Harman Kardon soundsticks en de Bose Companion 5. Vond de Soundsticks iets beter klinken (ndaeel: iets duurder en met enorme subwoofer) en de Companions ook (maar: veel duurder). Voor z'n geld dus een prima set.
Wat ik persoonlijk een minpunt vindt is de aan - en uitknop. Die zit namelijk op de subwoofer. En die staat bij mij onder een computertafel!

DVR001 01-07-2009
Geschreven voor: JBL SPOT

Vandaag men setje in het zilver toegekomen,
ik had hier al zeer goede reviews gelezen daarmee....
De kleine bokskes zijn supergoed van kwaliteit, mooi zuivere klank, echt top!!
Over de woofer ben ik toch iets minder tevreden. Speelt goed maar niet super vind ik,
bij het luider zetten van de muziek, slaagt de bas te snel door, kheb de woofer onder het bureau op het tapijt geplaatst, mss niet de beste plaats?

Maar toch tevreden met het setje!

Albert020 18-05-2009
Geschreven voor: JBL SPOT

Ik sta echt verteld van het geluid wat deze kleintjes geven, in 1 woord FENOMINAAL !

De hoge tonen komt goed tot hun recht en de bass ook...

picky69 06-02-2009
Geschreven voor: JBL SPOT

Ik heb deze set al een geruime tijd in mijn bezit

maar ik moet zeggen dat het fatastich klinkt

met name als je het geluid van andere speakers kan vergelijken

De tedence met andere sets is dat er veel te vaak een overmatige bass is en dan nog eens een goede

Een kraak helder geluid met evenwichtige mooie bass
top marks van mij

Martin Culemborg 12-10-2007
Geschreven voor: JBL SPOT

Een super setje! Mooi qua design en een prima geluid. De verstaanbaarheid van de satellieten is enorm goed. Het stereo beeld is ook perfect, kortom een echte aanrader.

stephan_t 06-07-2007

hallo,

Ik ben bij een winkel langs geweest om verschillende speakerset te testen 2.1 en 5.1 Het testen heeft mij een paar uurtjes gekost. LOL

Ik moet zeggen dat Jbl spot 2.1 veel beter klinkt dan:
- de setje van creative
- creative inspire m2600
- creative GigaWorks T20 51MF1545AA000 (bijna geen bass te horen)

- logitech z2300 (veel te veel bass)
- logitech z41. (veel te veel bass)
- philips spa9300 (veel te veel bass)
- bose companion 2 series ii (weinig bass)
- logitech z-10 (weinig bass)
- verder nog ander merken

Voordelen
+ SUBwoover: Bass komt mooi naar voren. Is niet te overdreven.
+ Er komt mooi helder geluid uit de 2 kleine speakers.
+ Touch toetsen werkt uitstekend
+ Mooi design.
+ Geschikt voor Ipod, Mp3, pc, laptop. Super toch :-)
+ zwarte en witte kapjes
+ stevig goed verpakt

Nadelen
- Geen

Samengevat
+ Super mooi geluid elke cent waard

Daniel Horn 27-06-2007
Geschreven voor: JBL SPOT

Ik heb deze set besteld, binnen 4 dagen in huis dus dat was goed. Het geluid was verbazingwekkend goed, alleen na een paar uur kwam ik er achter dat mijn rechter kleine speaker amper geluid gaf, slechts een kraakje af en toe. Alle bekabeling gecheckt, maar tevergeefs, dead on arrival.
Nu begon het pijnlijke proces met de winkel. Speakers heb ik meteen binnen 2 dagen terug gestuurd, nu 1,5 maand later na 3 telefoontjes naar de klantenservicel, 10 emails, klacht bij thuiswinkel.org eindelijk bericht van de winkel: jawel ik krijg mijn geld terug.
Ik denk dat ik een beetje pech heb gehad met mijn sets, ik spaar nog wel even door voor de soundsticks van H&K.

Yvad 09-06-2007
Geschreven voor: JBL SPOT

Wat een geweldig systeem! Je zou op het eerste gezicht niet verwachten wat er hier uit zo komen: top kwaliteit! JBL blijft natuurlijk een van de beste op gebied van muziek. De tiptoetsen om geluid harder, zachter en te dempen werken erg prettig, zowel eenmalig aan te raken of ingedrukt te houden. Speakers moeten wel erg inspelen, maar daarna klinken ze echt geweldig. Eerst vond ik het raar dat de 2 speakertjes een andere aansluiting hebben. Maar de rechter heeft natuurlijk een andere aansluiting voor de tiptoetsen. De bass kan achter de subwoofer worden ingestelt. Ik vind het jammer dat je de speakers alleen achter de bass kan aanzetten, ipv met de 2 kleine speakertjes, maar de knop op de bass zit niet echt verstopt ofzo, heel makkelijk te vinden. Bij het aansluiten moet je alle kabels stevig aandrukken, in het begin kreeg ik namelijk alleen geluid van links :P

Al met al een geweldig systeem voor de desktop pc, mp3 speler, laptop of al het andere wat minijack aansluiting heeft. Deze speakers zijn soms wat lastig te vinden in mediawinkels. Ze staan namelijk niet bij de normale speakers, maar bij portable, ze zijn namelijk lichter dan 4 kilo :P

Arjan_cl 10-02-2007
Geschreven voor: JBL SPOT

Goedkoop is anders, maar wat een geweldig systeem! De vormgeving is helemaal top, maar nog belangrijker: het geluid is werkelijk sensationeel voor zulke kleine speakertjes. Muziek zoals de artiest het bedoelde uit speakertjes van het formaat halve tennisbal......en een subwoofer formaat halve voetbal.

Briljant gewoon. Elke cent waard!

Amalia 01-02-2007
Geschreven voor: JBL SPOT

Leuke speakerset met een goede kwaliteit geluid. Is bij mij geleverd met zowel witte als zwarte covers. Volumeregeling is mogelijk door aanraak-schakelaar op één van de speakers.